Kalp Zekası
İnsan bir eğitim, kültür ve süreç varlığı. Bu süreçte aklı ve kalbi birlikte olgunlaştırmak hayatı daha derinden anlamamıza imkân yaratıyor. Zira insan aklıyla bildiği kadar kalbiyle de bilebiliyor. Özellikle de kendi kültürümüzün içinde var olan kalp ile bilme olgusuna sahipken.
Kökü inkılap, tekallüp kelimelerinden türeyen kalp kelimesi bu anlamda iyileştirme, reform veya bir durumdan başka bir duruma geçiş, dönüşüm anlamı taşıyor. Ve içine aklı da alıyor.
Bilimsel araştırmalar, bedenimizden çıkan elektromanyetik dalgaları ölçümleyerek kalbin manyetik alanının beyinden bin kez daha kuvvetli olduğunu tespit etmiş durumda. Buradan ne anlamalıyız? Gerçek reform yani dönüşüm kalpten yapıldığında gerçekleşir. Bu yüzden olumlu düşüncelerin eminlik haline dönüşerek kalbimizin de manyetik alanını kullanmasını sağlamalıyız.
Eğitimin en önemli aşaması olan anaokulundan itibaren bu iki yetiyi bir bütünün ayrılmaz birer parçası olarak görmek, aklı ve kalbi, ilmi ve irfanı, bilişsel beceriler ile sosyal ve duygusal becerileri dengeli bir biçimde geliştirmek eğitim felsefemizin temel yapı taşını oluşturuyor.
Geleceğin dünyası bugünden çok farklı olacak. Teknolojinin, algoritmaların, yapay zekanın olağanca hızıyla ilerlediği bir dünyada çocuklarımıza hayata doğru bir başlangıç yaparken verebileceğimiz en değerli hediyenin, insanlık erdemleri ile donatılmış, kişisel, içsel ve kişiler-arası iletişim ve yaşam becerilerini de geliştirebileceği özgür bir ortam olduğuna inanıyoruz. Tam da bu noktada “Bütünsel Empati” yaklaşımı ile tanınan Fransız psikoterapist Isabelle Filliozat’ın @isabellefilliozat “Kalp Zekası” isimli kitabi bu konuya yeni bir soluk getiriyor.
Yarınların zekâsının kalp, iletişim ve duygusal zekâ olacağını söylüyor Filliozat. İletişim ve başarı için duyguların önemine vurgu yapıyor. Gelecek nesiller özgüveni ve öz disiplini tam; çevik, değişime karşı dayanıklı ve uyumlu, doğal yaratıcılıklarını kullanabilen, kendi güçlü ve zayıf yönlerini tanıyan, hayat amaçlarını genç yaşta keşfedebilen ve hayatlarını anlamlandıran bireylerden oluşacak.
~ YENİ NESİL 2000 OKULLARIİnsan bir eğitim, kültür ve süreç varlığı. Bu süreçte aklı ve kalbi birlikte olgunlaştırmak hayatı daha derinden anlamamıza imkân yaratıyor. Zira insan aklıyla bildiği kadar kalbiyle de bilebiliyor. Özellikle de kendi kültürümüzün içinde var olan kalp ile bilme olgusuna sahipken.
Kökü inkılap, tekallüp kelimelerinden türeyen kalp kelimesi bu anlamda iyileştirme, reform veya bir durumdan başka bir duruma geçiş, dönüşüm anlamı taşıyor. Ve içine aklı da alıyor.
Bilimsel araştırmalar, bedenimizden çıkan elektromanyetik dalgaları ölçümleyerek kalbin manyetik alanının beyinden bin kez daha kuvvetli olduğunu tespit etmiş durumda. Buradan ne anlamalıyız? Gerçek reform yani dönüşüm kalpten yapıldığında gerçekleşir. Bu yüzden olumlu düşüncelerin eminlik haline dönüşerek kalbimizin de manyetik alanını kullanmasını sağlamalıyız.
Eğitimin en önemli aşaması olan anaokulundan itibaren bu iki yetiyi bir bütünün ayrılmaz birer parçası olarak görmek, aklı ve kalbi, ilmi ve irfanı, bilişsel beceriler ile sosyal ve duygusal becerileri dengeli bir biçimde geliştirmek eğitim felsefemizin temel yapı taşını oluşturuyor.
Geleceğin dünyası bugünden çok farklı olacak. Teknolojinin, algoritmaların, yapay zekanın olağanca hızıyla ilerlediği bir dünyada çocuklarımıza hayata doğru bir başlangıç yaparken verebileceğimiz en değerli hediyenin, insanlık erdemleri ile donatılmış, kişisel, içsel ve kişiler-arası iletişim ve yaşam becerilerini de geliştirebileceği özgür bir ortam olduğuna inanıyoruz. Tam da bu noktada “Bütünsel Empati” yaklaşımı ile tanınan Fransız psikoterapist Isabelle Filliozat’ın @isabellefilliozat “Kalp Zekası” isimli kitabi bu konuya yeni bir soluk getiriyor.
Yarınların zekâsının kalp, iletişim ve duygusal zekâ olacağını söylüyor Filliozat. İletişim ve başarı için duyguların önemine vurgu yapıyor. Gelecek nesiller özgüveni ve öz disiplini tam; çevik, değişime karşı dayanıklı ve uyumlu, doğal yaratıcılıklarını kullanabilen, kendi güçlü ve zayıf yönlerini tanıyan, hayat amaçlarını genç yaşta keşfedebilen ve hayatlarını anlamlandıran bireylerden oluşacak.
~ YENİ NESİL 2000 OKULLARI