:

NEDEN YENİ NESİL 2000?

Sevgili Aday velilerimiz,

En değerli varlığınız olan çocuklarınız için erken yaşta iyi bir eğitime başlayarak hayata doğru bir adım atmaları için doğru bir okul seçimi ve karar verme sürecindesiniz. Yaptığınız araştırmaların ve doğru yerde olmaya yönelik inancınızın öneminin farkındayız.

Bu noktada sizlere Yeni Nesil 2000 Okullarının temel ayrıştırıcı özellerini burada kısaca aktarmak isteriz.

ÇOCUK AMA ÖNCE İNSAN

Eğitim Modelimiz çocuklarımızın “varlığını” esas alır:

Eğitim modelimiz, çocuklarımızın “varlığını” esas alan, onların hayata doğru bir başlangıç yaparak değerlerini, potansiyellerini ve kendilerini keşfedecekleri bir süreç üzerine kuruludur. Çocuklarımızı, Zihin Becerileri, Var Olma Becerileri, İnsanlık Becerileri ve Yaşam Becerileri ile donatarak hayata ve geleceğe hazırlarız.

Yabancı dil eğitimimiz hem Fransızca, hem İngilizce’dir:

Öğrencilerimiz ana okulundan itibaren Fransızca; İlkokuldan itibaren ise İngilizce öğrenmeye başlar. Okulumuza ait “Approche Theatrale” metoduyla (Teatral Yaklaşım) çocuklarımız erken yaşta ve zorlanmadan 2 dil öğrenmenin avantajlarına sahip olur.

Akreditasyonlarımız ve Yabancı Dil sınavlarında başarılarımız:

Gerek eğitimde edindikleri seçkin formasyon, gerekse sahip olduğumuz yabancıl dil akreditasyonları ve donanımlı eğitim kadromuzla öğrencilerimizin girdikleri lise geçiş ve yabancı dil sınavlarında başarı oranı çok yüksektir.

HEM YABANCI DİL HEM TATLI DİL

Kardeş okulumuz St. Pulcherie ve diğer Fransız Liseleri, öğrencilerimize lise geçiş sınavında (LGS) önemli bir seçim avantajı sağlar:

“Frankofon” geleneği ile eğitim veren bir okul olduğumuz için kardeş okulumuz St. Pulcherie Fransız Lisesi (SP) dahil, diğer Fransız liselerine iç sınavla geçiş hakkı avantajına sahibiz. Öğrencilerimiz LGS (Lise Giriş Sınavı) haricinde, SP Fransız Lisesi de dahil olmak üzere diğer Fransız Liseleri’nin 9.sınıfına doğrudan iç sınavla geçiş hakkına sahiptir.

Akademik Başarı yanında Sosyal ve Duygusal Becerilere odaklıyız:

Öğrencilerimiz, akademi başarıya sahip, özgüveni yüksek bireyler olarak yetişirken aynı zamanda stres, anksiyete ve duygu yönetimi yapabilme ve farkındalık becerilerilerine sahip olurlar. “Yaşam Bilgeliği” misyonumuzla yaptığımız çalışmalarımızla öğrencilerimiz edindikleri bilgileri yaşam bilgeliğine dönüştürerek daha mutlu, dengeli ve odaklı bir yaşama adım atarlar. Bu aynı zamanda yaşadığımız çağda yeni nesil ebeveynlerin de tercih ettiği bir eğitim sistemidir.

HEM BİLGİLİ HEM BİLGE

Avrupa’daki üniversitelere geçiş kolaylığı sağlarız:

Öğrencilerimiz, ortaokulu bitirdiklerinde aldıkları “Uluslararası Fransız Dili Eğitim Diploması (DELF)” ve “Cambridge Üniversitesi Young Learners” sertifikaları ile arzu ettikleri taktirde yurt dışındaki liselere de rahatlıkla geçiş yapabiliyorlar ve tercihlerine göre İngilizce veya Fransızca olarak eğitimlerine devam etme özgürlüğüne sahip oluyorlar. Bununla birlikte Türkiye’deki Fransız Liselerini tercih eden öğrencilerimiz Türk diplomalarıyla birlikte Avrupa’da ve birçok ülkede geçerliliği olan ve üniversite başvurularında yabancı gençlerle ile aynı hakları sağlayan Baccalauréat (Bakalorya) diplomasına sahip olarak mezun oluyor.

Geleceğin liderlerini yetiştiriyoruz:

Yeni Nesil 2000 eğitim felsefemizde geleceği, çok yönlü dil becerilerine sahip, farklı kültürlerdeki insanlarla empati içinde iletişim kurabilen, ekip halinde uyumlu çalışabilen, kültürel farklılıkları anlayan ve kültürler arasında köprü olabilen liderlerin yaratacağına inanıyoruz. Öğrencilerimiz bu anlayışla farklı dillerde konuşabilme yeteneği yanında, kodlama, felsefe, matematik, sanat gibi farklı disiplinlerde de iletişim kurabilme yeteneğine de sahip oluyorlar.

GELECEĞİN LİDERLERİ

Akademik ve Bireysel Koçluk

Okulumuzun rehberlik ve bireysel koçluk sistemi, öğretmen kadromuzun çocuklarımızla birebir çalışabilme ve gelişimlerini yakından takip edebilmesi üzerine kuruludur. Bu sayede öğrencilerimiz samimi ve güvenli bir okul ortamında öğrenmeye tam olarak açıktır. Her bir öğrencimiz tüm eğitim kadromuz tarafından yakından tanınır ve ilgiyle büyütülür.

“Çocuk ama önce insan.” yaklaşımını benimseyen eğitim kadromuz:

Öğretmenler olarak öğrencilerimizi “tam ve bütün” olarak görerek hareket eder, onların akademik ve duygusal gelişim süreçlerini dikkatle ve ilgiyle takip ederiz. Öğretmen olmanın ötesinde iyi bir dinleyici, araştırmacı, öğrenen ve çocuklarda merak uyandırmak üzere kendimizi sürekli geliştiren, mesleğini önemseyen bireyleriz.

Atatürk ilkelerine ve değerlerimize bağlıyız:

Atatürk ilkeleri ve değerlerimiz, davranışlarımıza yön veren, bizim için neyin önemli olduğunu tanımlayan ve dünya görüşümüzü oluşturan içsel pusulamızdır. “Varlık Sevgisi” ve “Erdemlilik” okul kültürümüzün yapı taşlardır. Seçkin bir Fransızca eğitimi, kültür ve formasyonla birer “dünya insanı” olarak yetişen Yeni Nesil 2000’liler, topluma ve insanlığa fayda sağlayan, erdemli, bilinçli, çok dilli, çok yönlü, çok kültürlü, girişimci, yaratıcı, özgüvenli ve hepsinden önemlisi mutlu bireylerdir.

YENİ NESİL 2000 ANAOKULU

Okul öncesi eğitimin çocuklarımızın hayatlarının en önemli dönemi olduğuna inanıyoruz. O nedenle anaokulu eğitim sistemimizi oyun odaklı bir programla çocuklarımızın sosyal, duygusal, zihinsel ve fiziksel gelişimlerine katkıda bulunması üzerine kuruyoruz.

Uzman eğitim kadromuz her çocuğun farklı geçmişini göz önünde bulundurarak onun kişiliği, gereksinimleri ve kabiliyetleri üzerinde yoğunlaşır ve önceliğimiz çocuklarımızın kendilerini mutlu ve güvende hissetmeleridir.

Anaokulumuz, çocuklarımızın keşfetme, deneyimleme ve öğrenme ihtiyaçlarına yönelik olarak onlara özgürce keşfetme ve yaratıcılıklarını geliştirme fırsatı sunar. Ayrıca ilk kez bir topluluk içinde yaşama ve etkileşim kurma deneyimiyle birlikte kendi duygularını tanıma, empati geliştirme, iş birliği yapma ve sağlıklı ilişkiler kurma becerilerini öğrenmelerine yardımcı olur.

Hoş Geldiniz.

Okul öncesi eğitimin çocuklarımızın hayatlarının en önemli dönemi olduğuna inanıyoruz.

O nedenle anaokulu eğitim sistemimizi oyun odaklı bir programla çocuklarımızın sosyal, duygusal, zihinsel ve fiziksel gelişimlerine katkıda bulunması üzerine kuruyoruz. Eğitim modelimiz, çocuklarımızın “varlığını” esas alan, onların hayata doğru bir başlangıç yaparak değerlerini, potansiyellerini ve kendilerini keşfedecekleri bir süreç üzerine kuruludur. Çocuklarımızı, Zihin Becerileri, Var Olma Becerileri, İnsanlık Becerileri ve Yaşam Becerileri ile donatarak hayata ve geleceğe hazırlarız.

Eğitim sistemimiz, birbirine zıt gibi görünen davranışları aynı anda benimsemek ve çok yönlü bakış açısını içselleştirmek üzerine kurulu. Hedefimiz ise temel insani değerlere sahip, geleceği şekillendirebileceğine inanan, öz güvenli, öz disiplinli, duygu kontrolü tam, farkındalığı yüksek pırıl pırıl bir nesil yetiştirmek.

Uzman eğitim kadromuz öğrencilerimizin farklı geçmişini göz önünde bulundurarak onların kişiliği, gereksinimleri ve kabiliyetleri üzerinde yoğunlaşır. Önceliğimiz çocuklarımızın kendilerini mutlu ve güvende hissetmeleridir. Her bir öğrencimiz tüm eğitim kadromuz tarafından yakından tanınır ve ilgiyle büyütülür.

Anaokulumuz, çocuklarımızın keşfetme, deneyimleme ve öğrenme ihtiyaçlarına yönelik olarak onlara özgürce keşfetme ve yaratıcılıklarını geliştirme fırsatı sunar. Ayrıca ilk kez bir topluluk içinde yaşama ve etkileşim kurma deneyimiyle birlikte kendi duygularını tanıma, empati geliştirme, iş birliği yapma ve sağlıklı ilişkiler kurma becerilerini öğrenmelerine yardımcı olur.

Anaokulumuz ‘Accréditation Maternelle Francophone’ kalite belgesine sahiptir. Erken çocukluk döneminde ana dilimiz Türkçe yanında ikinci bir dilin kazanılmasının önemini bilerek, öğrencilerimizin Fransızca dil becerilerini geliştirmeyi hedefleriz. Böylelikle öğrencilerimiz erken yaştan itibaren çok dilli ve çok kültürlü bir formasyonla yetişir.

Okul-aile iş birliğini çok önemsediğimiz okulumuzda tüm öğretmen, öğrenci ve çalışanlar her zaman birlikte öğrenme sürecine dâhil oluruz. Okul kültürümüzü Varlıklar-arasılık, Varlık Sevgisi, Erdemlilik ve Yaşam Bilgeliği olarak 4 ana değer üzerine kuruyoruz.

Çiğdem Mahmoudi
Anaokulu Müdürü

  • Anaokulumuzun 3 yaş sınıfında çocuklarımızın eğitim hayatında ki ilk adımlarını keyifli ve mutlu bir deneyimle başlatmak en önemli ve ilk hedefimizdir.

    Programımız çocuklarımızın dünyasını zenginleştirmek, bağımsız hareket edebilme becerilerini desteklemek ve öz güvenlerini geliştirme süreçlerinde şarkılar, çeşitli deneyler, mutfak etkinlikleri, hikâyeler ile keyifli öğrenmeyi amaçlamıştır.

    Okulumuzun yabancı dili olan Fransızcaya 3 yaştan itibaren başlıyor, bu dili sevdirmek amacıyla çeşitli oyunlar, şarkılar ve drama çalışmaları yapıyoruz. Öğrencilerimizin dil becerilerinin küçük yaşta gelişmesi için ortam sağlıyoruz.

    Bununla birlikte Fransızca yaratıcı drama, görsel sanatlar, müzik ve orff, beden eğitimi ve kodlama gibi uygulamalı derslerle onların gelişim süreçlerini destekliyoruz.

  • Keşfeden, sorgulayan merak eden, kendini ifade edebilen, farklı bakış açılarını deneyimleyen çocuklar yetiştirmek amacıyla 4 Yaş grubumuzda öğrencilerimizin bireysel gelişimlerini desteklemek ve bireysel farklılıklarını göz önüne alarak yaş düzeylerine uygun bedensel, zihinsel, sosyal-duygusal, öz bakım ve dil alanlarında uygun değerler geliştirmeyi amaçlıyoruz. Türkçe diline hâkimiyet kazanmalarının yanı sıra Fransızca dilini tanımalarını amaçlayan oyun odaklı, drama temelli etkinliklere yer veriyoruz.

    4 yaş programımızda öğrencilerimize, çocuk dünyasının parçaları olan deneyler (GEMS- Great Explorations in Math and Science), eğitici oyun etkinlikleri, mutfak etkinlikleri, geziler, hikâye ve şarkılar, zengin içerikli etkinlikler ve en önemlisi oyun yoluyla öğrenmeyi sağlamak, aktif öğrenmeyi hedefliyoruz.

    Bununla birlikte Fransızca yaratıcı drama, görsel sanatlar, müzik ve orff, beden eğitimi ve kodlama gibi uygulamalı derslerle onların gelişim süreçlerini destekliyoruz.

  • 5 yaş okul öncesine hazırlık sınıfıdır. Öğrencilerimizin gelişimi için akademik, sosyal-duygusal, fiziksel, bilişsel ve dil alanlarında bütünsel bir süreç hedeflenmiştir. Keşfeden, sorgulayan merak eden, kendini ifade edebilen, farklı bakış açılarını deneyimleyen çocuklar yetiştirmek amacıyla zengin içerikli ve çok çeşitli etkinlikler yapıyor ve yaratıcı drama ve oyun etkinlikleriyle bunu bütünleştiriyoruz.

    5 yaş grubu programında ses çalışmaları, düşünme becerileri, kavram, matematik ve çizgi çalışmaları ile GEMS (Great Explorations in Math and Science) çalışmaları ile öğrencilerimizin temel fen ve matematik kavramlarını anlamaları ve sorgulama alışkanlığını edinmelerini sağlamak hedeflerimiz arasındadır.

    Bununla birlikte ilkokulda temel olacak becerilere sahip olmaları için okuma – yazmaya ön hazırlık programı uygulamaktayız.

    5 Yaş hazırlık sınıflarımızda Fransızca yaratıcı drama, görsel sanatlar, müzik ve orff, beden eğitimi ve kodlama gibi uygulamalı dersler de haftalık programımıza entegre edilmiştir.

    Her yaş grubunda bütünsel gelişim süreç takibini çok önemsiyoruz.

  • Anaokulumuzun rehberlik birimi, öncelikle öğrencinin kendisini ve çevresini tanımasına yardımcı olur.

    Okul yaşantıları boyunca çocukların problem çözme becerilerini kazanması, kendini gerçekleştirmesi, karar verme ve uyum sağlama yeteneğini geliştirmesi, bedensel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimini sağlıklı olarak gerçekleştirmesine katkıda bulunur.

    Ayrıca anaokulu psikoloğu, her çocuğun düzenli gelişim takiplerini yapar, varsa normal dışı gelişmelerin erkenden tespit edilmesine yardımcı olurken aileyi bu doğrultuda bilgilendirip yönlendirerek öğrenciye okul ortamında mümkün olan desteği sağlar.

  • Yeni Nesil 2000 anaokulu, Fransız Kültür Merkezi tarafından günlük etkinliklerini Fransızca gerçekleştiren ve frankofon eğitim veren anaokullarına verilen L’accreditation Maternelle Francophone (AMF) kalite belgesini aldı.

    Anaokulumuzda 3, 4 ve 5 yaş gruplarına eğitim programımız ağırlıklı olarak Fransızca yapılandırılmış ve Türkçe desteklenmiştir. Öğretmenlerimiz, pedagojik eğitim almış ve Fransız ulusal eğitim sınavına veya Fransız üniversite diplomasına sahiptirler.

YENİ NESİL 2000 İLKOKULU

St. Pulcherie Öğretim Eğitim ve Sağlık Vakfı tarafından kurulan Yeni Nesil 2000 Okulları’nda, nitelikli Fransızca ve etkin İngilizce dil eğitimi, kültür ve formasyonla birer “dünya insanı” olarak yetişen Yeni Nesil 2000’liler, topluma ve insanlığa fayda sağlayan, erdemli, bilinçli, çok dilli, çok yönlü, çok kültürlü, girişimci, yaratıcı, özgüvenli ve hepsinden önemlisi hayat amaçlarını keşfetme yolunda mutluğu yakalayan özgün bireylerdir.

Eğitim modelimiz, çocuklarımızın “varlığını” esas alan, onların hayata doğru bir başlangıç yaparak değerlerini, potansiyellerini ve kendilerini keşfedecekleri bir süreç üzerine kuruludur. Çocuklarımızı, Zihin Becerileri, Var Olma Becerileri, İnsanlık Becerileri ve Yaşam Becerileri ile donatarak hayata ve geleceğe hazırlarız.

Hoş Geldiniz.

Çocuklarımızın eğitim yolculuğuna nereden başladığı, ne yöne gidebileceğini gösterir.

Okulumuzda bilgiden yaşam bilgeliğine giden yolda, birçok farklı eğitim yöntemini birlikte hayata geçiriyoruz. 

Eğitim modelimiz, çocuklarımızın “varlığını” esas alan, onların hayata doğru bir başlangıç yaparak değerlerini, potansiyellerini ve kendilerini keşfedecekleri bir süreç üzerine kuruludur. Çocuklarımızı, Zihin Becerileri, Var Olma Becerileri, İnsanlık Becerileri ve Yaşam Becerileri ile donatarak hayata ve geleceğe hazırlarız.

Yeni Nesil 2000 okullarında, öğrencilerimizin zihinsel becerilerini geliştirmeye büyük önem veriyoruz. “Zihinsel beceri” kavramı hem bilişsel hem davranışsal becerileri içeren, yaşam boyu ihtiyacımız olan yetileri içerir. Hatırlama, akıl yürütme, odaklanma, problem çözme, düşünme, okuma ve öğrenme yollarını gösterir.

Bununla birlikte  ana dilimiz Türkçenin yanında farklı diller konuşan, farklı kültürlerdeki insanlarla anlaşabilen, kültürler arasında köprü kurabilen nesiller yetiştirmeyi amaçlıyoruz. Öğrencilerimiz böylelikle farklı dillerde konuşabilme yeteneği yanında, kodlama, felsefe, matematik, sanat, spor gibi farklı disiplinlerde de iletişim kurabilme ve problem çözme, fikir üretme, sorgulama yeteneğine sahip oluyorlar.

İçinde yaşadığımız çağın getirdiği teknolojik ölçütleri göz önünde bulundurarak öğrencilerimizin teknolojiyi sadece tüketen değil, insani değerleri koruyarak geleceği tasarlayan insanlar olmalarını hedefliyoruz. Bu yüzden özellikle dijital teknoloji dünyasının ana dili olan kodlama eğitimine büyük önem veriyoruz.

Okulumuzun en farklı ve özgün yanlarından biri Yaşam Becerileri kulüpleridir. Yaşam Becerileri, öğrencilerimize hayat boyu faydalı olacak becerileri öğretmeyi amaçlayan bir eğitim yaklaşımıdır. Bu beceriler, küçük yaşlardan itibaren çocuklarımızın kişisel, akademik ve mesleki gelişimlerine destek olur.

Yabancı dil eğitimimiz hem Fransızca, hem İngilizce’dir: Ayrıca ilk ve orta okulumuz ‘LabelFrancÉducation” kalite belgesine sahiptir. Okulumuza ait “Approche Theatrale” metoduyla (Teatral Yaklaşım) çocuklarımız erken yaşta ve zorlanmadan ana dilleri Türkçe yanında 2 dil öğrenmenin avantajlarına sahip olur.

Okulumuzun rehberlik ve bireysel koçluk sistemi, öğretmen kadromuzun çocuklarımızla birebir çalışabilme ve gelişimlerini yakından takip edebilmesi üzerine kuruludur. Okul-aile iş birliğini çok önemsediğimiz okulumuzda tüm öğretmen, öğrenci ve çalışanlar her zaman birlikte öğrenme sürecine dâhil oluruz. Okul kültürümüzü Varlıklar-arasılık, Varlık Sevgisi, Erdemlilik ve Yaşam Bilgeliği olarak 4 ana değer üzerine kuruyoruz.

Necla Koç
İlkokul ve Ortaokul Müdürü

  • Öğrencilerimizin sağlıklı ve zinde bir yaşam için düzenli spor yapma bilinci edinmeleri bizim için önem taşıyor.

    Onların gelişim özelliklerini göz önünde tutmayı, var olan potansiyel enerjilerini disipline etmeyi, takım ruhuyla hareket etmelerini sağlamayı, özgüven duygularını geliştirmelerini, dikkat ve konsantrasyon sağlamalarını ve stresle başa çıkmalarını hedefliyoruz.

    İlkokul Beden Eğitimi derslerinde, öğrencilere büyük ve küçük kas gruplarının gelişimini sağlayıcı jimnastik çalışmaları, beden yönetme ve denge gibi özelliklerinin geliştirilebilmesini sağlayıcı hareket kombinasyonları eğitsel oyunlarla birlikte verilir. Bunun yanında çeşitli spor dallarıyla ilgili yeteneklerini ortaya çıkartmak, spor branşlarını tanıtmak hedeflenir.

    Kademeli olarak üst sınıflarda, öğrencilerimiz yetenekli oldukları branşlara yönlendirilir ve okul takımları oluşturulur. Temel amaç takım ruhunu geliştirmek, birlikte hareket edebilmeyi, kazanmayı ve kaybetmeyi olgunlukla kabullenebilmeyi, bir takım olmayı öğrenmektir.

  • Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi kapsamlı bir gözlemle öğrencinin tüm gelişimsel süreçlerini yakından takip eder, varsa normal dışı gelişmelerin erkenden tespit edilmesine yardımcı olurken aileyi bu doğrultuda bilgilendirip yönlendirerek öğrenciye okul ortamında mümkün olan desteği sağlar.

    Öğrencinin öz denetim becerisinin gelişmesi, kendini keşfetmesi, içsel ve çevresel kaynaklarını etkin kullanması, doğru bir iletişim dili kurgulaması, güçlükler karşısında çözümler üretebilmesi ve baş etme becerisi, bireysel ve grup çalışmaları geliştirmesi amaçlanır.

    Tüm bu çalışmalar öğrenci, öğretmen, veli ve okul işbirliği ile güvenilirlik esasına göre yapılır.

    Rehberlik ve Psikolojik Danışmalık Birimi, öğrencilere sınav kaygısı ile baş edebilme, doğru ders çalışma teknikleri gibi konularda birebir program uygular. Ayrıca onların psiko-sosyal süreçlerini yakından takip ederek, çeşitli motivasyon ve psikodrama çalışmalarıyla onları destekler.

  • Fransa Avrupa ve Dışişleri Bakanlığı tarafından hayata geçirilmiş olan LabelFrancÉducation, ana dili Fransızca olmayan ülkelerde çift dilli eğitim veren eğitim kurumları için uygun görülen mükemmellik markasıdır.

    Label, kurumların yüksek eğitim kalitesiyle beraber, eğitim kadrosunun da mükemmelliğini tesciller.

    LabelFrancÉducation sertifikası, Yeni Nesil Okullarında verilen Fransızca dil kültür eğitiminin mükemmelliğini tescil etmenin yanı sıra, okulumuzdan mezun olan öğrencilere ve velilerine dünya standartlarının şartlarına cevap veren bir eğitim aldığının garantisidir.

    Milli Eğitim Bakanlığı’nın resmi programlarına uygun olarak okulumuzda çift dilli Türk ve Fransız dil ve kültürleri pedagojik bir anlayışla birlikte yer alır.

  • Türkçe derslerinin amacı ana dilin önemini benimseyen, okuma alışkanlığı edinmiş, duygularını, düşüncelerini ifade edebilen, duyarlı, sorgulayan bireyler yetiştirmektir. Öğrenciler, konuşma, okuma, yazma, dinleme, görsel sunu ve görsel okuma alanlarındaki becerilerini geliştirmek için yapılandırılmış eğitici etkinliklerde yer alırlar. Kütüphane kullanımı, onların okuma alışkanlığını teşvik eder.

    Tüm okulda uygulanan sessiz okuma saatleri ve portfolyo sunumlarıyla bu anlayış sürdürülür. Öğrencilerin gelişimleri performans çalışmaları ve portfolyolarla ölçülür. 4. sınıftan itibaren yazılı değerlendirmeler başlar.

  • 1. 2. ve 3. sınıflarda uygulanan Hayat Bilgisi dersi programı öğrencilerin temel yaşam becerilerini kazanmalarını; sorgulayarak ve sorguladıklarını hayata geçirerek öğrenmelerini amaçlar. Kendileri ve çevrelerini daha iyi tanımaları ve anlamaları için okul içi ve dışında planlanan farklı öğrenme deneyimlerine katılırlar.

    Doğayı ve yaşadıkları gezegeni tanımaları ve bilinçli olarak çevrelerini inceleyebilmeleri için hayvanlar ve geri dönüşüm konularıyla çalışırlar. Öğrenciler öğretmenlerinin rehberliğinde yaptıkları çalışmaları seçerek portfolyolarını hazırlarlar.

  • Her çocuk matematiği öğrenebilir’ ilkesiyle yola çıkarak matematik biliminin düşünce sisteminin gelişimindeki önemini fark ettirmek hedeflenir. Matematik dersleri sınıf ortamında ve ‘Uygulamalı Matematik Dersliği’nde olmak üzere işlenir.

    Öğrencilerimiz hayatın içinden çeşitli projelerle matematik bilgilerini kullanarak gündelik problemlere çözüm arar, sorgulayan ve yaratıcı metotlar geliştirirler. Öğrencilerin gelişimleri performans çalışmaları ve portfolyolar ile ölçülür. 4. sınıftan itibaren yazılı değerlendirmeler başlar.

  • Fen Bilimleri küçük yaştan itibaren öğrencilerin gözlem yeteneğinin gelişmesi ve günlük yaşantısında karşılaştığı olaylar ile “neden-sonuç” ilişkisini kurmaları hedefler.

    Öğrenciler derslerde yaptıkları deneyler ve etkinlikler ile bilimsel düşünceye ilk adımlarını fen bilimleri derslerinde atarlar. Öğrencilerin gelişimleri performans çalışmaları ve portfolyolarla ölçülür. 4. sınıftan itibaren yazılı değerlendirmeler başlar.

  • 4. sınıfta başlayan Sosyal Bilgiler programı; öğrencilerin geçmişle günümüz arasında neden-sonuç ilişkisi ile özgün bir bağ kurup kendi yakın çevresinde ve farklı iklim ve coğrafyalarda yaşayan kültürleri tanımasını amaçlar.

    Öğrenciler, toplumsal yaşama dair temel kavram ve terimleri öğrenip günlük hayat akışına yansıtır. Araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilmeleri de hedeflenmektedir. Öğrencilerin gelişimleri performans çalışmaları ve portfolyonun yanı sıra yazılı değerlendirmeler başlar.

  • Okulumuzda uygulanan çağdaş Fransızca dil eğitimini bir iletişim aracı, bir hayat biçimi olarak görüyoruz. Dil öğretimini çağdaş, eğlenceli tekniklerle ve öğrencilerin yaşayarak öğrenmesi üzerine kurguluyoruz.

    İlkokulda öğrenciler dil eğitimlerine, işitsel algılarını geliştirmek amacıyla basit Fransızca diyaloglar kurarak, çeşitli drama oyunları oynayarak, hikayeler ve farklı türlerde şarkılar ve şiirler dinleyerek başlarlar. Özellikle drama dersleri, öğrencilere öğrendikleri Fransızca kelimeleri canlandırma ve doğaçlama yöntemiyle pekiştirmeleri ile yaratıcılıklarını artırmada büyük katkı sağlar.

    3.sınıfta itibaren tümden gelim metoduyla öğrencilere sezdirilmeden dilbilgisi çalışmalarına giriş yapılır ve grup içi proje çalışmalarına ve sunumlara yoğunlaşılır. Böylelikle öğrenciler uzun metinleri kolaylıkla okuyup inceler. 4. Sınıfın sonunda öğrenciler uluslararası geçerliliği olan ‘Delf’ sınavlarına katılırlar.

    Öğrencilerin gelişimleri performans çalışmaları ve portfolyolarla ölçülür. 4. sınıftan itibaren yazılı değerlendirmeler başlar.

    Approche Théâtrale metoduyla Fransızca öğrenmeyi sağlayan tiyatro ve onu içeren tüm unsurları birleştiren bir eğitim modeli uyguluyoruz. Bu yaklaşımla, gerçek hayatı canlandırırken öğrencilerimizde kalıcı öğrenmeyi hedefliyoruz.

  • İngilizceyi okulumuzda Fransızca ile eşdeğer önem taşıyan bir dil olarak görürüz.

    Küresel çağda çok dilli olmanın önemini bilerek ikinci yabancı dil olarak 3. sınıftan itibaren İngilizce dil eğitimine giriş yapıyoruz. Öğrencilerimizin Cambridge Üniversitesi Young Learners’ seviye sınavlarında en az A2 düzeyinde mezun olmaları hedeflenir.

  • Kodlama ve Bilgisayar Okuryazarlığı dersleri, öğrencilerimize güncel teknolojik beceriler ve bilinç kazandırmayı amaçlar ve potansiyellerini ortaya çıkaracakları fırsatlar sunar.

    1. sınıfta başlayıp ortaokulda devam eden ders; temel bilgisayar eğitimi, kodlama, robotik, ve maker eğtimi ile öğrencilerin algoritmik, analitik, yaratıcı ve eleştirisel düşünme becerileri geliştirir.

    Kodlama eğitimi, evrensel bir dil olan matematiğin teknolojik bir ifadesidir.

    Bununla birlikte teknolojik çağın getirdiklerinin farkında olarak öğrencilerimizin dijital vatandaşlık, internet ve sosyal medya kullanımında güvenlik ve etik konularında bilinç kazanmalarını sağlamayı hedefliyoruz.

  • Öğrencilerimizin bedenlerini tanımalarını, rahatlık, güven ve uyumla onu bir enstrüman gibi kullanmalarını sağlamayı hedefleyen drama dersleri, sınıflar düzeyinde ayrı bir ders olarak planlanmıştır.

    Çift dilli (Fransızca Türkçe) yapılan drama çalışmalarıyla; duygu ve düşünceleri canlandırma ile ifade etmeyi, sözel olmayan iletişim becerilerini (beden dili, jest, mimik vb.) doğru kullanabilmeyi ve özgün doğaçlamalar kurgulayarak kişisel ve akademik gelişimi destekliyoruz.

  • Her çocuğun müzik yapabileceği düşüncesi ve müzik yoluyla zihinsel becerilerinin gelişimini sağlamak eğitimimizin temelini oluşturur. Ana sınıfından başlayan ve her yıl birbirini tamamlayan bir anlayışla yapılan müzik dersleri Orff ve Kodaly gibi müzik adamlarının ritimden ve bedenden yola çıkan müzik anlayışlarıyla şekillenir.

    Sesini tanıma, iç sesini bulma, bedensel olarak duygularını ifade etme, öyküleri müzikle canlandırma, bedenini ritim çalgısı gibi kullanma, müzik dersi uygulamaları içindedir.

    4. sınıftan 8. sınıfa kadar olan öğrencilerimiz okul korosunda yer alır. Tek ve çok sesli eserleri içeren repertuarı ile okul içi ve dışı etkinliklere katılır. Öğrencilerimizin bireysel enstrüman kullanımları ayrıca desteklenir. Ayrıca, okulumuzda bulunan ve Profesyonel altyapıyla tasarlanmış, ses yalıtım sistemine sahip ses kayıt stüdyosu, öğrencilerimizin ses kaydı ve bireysel/grup halinde müzikal çalışmalar yapmalarına olanak sağlamaktadır.

  • Dünyanın en eski zeka oyunlarından biri olan ve bugün bir spor dalı olarak kabul edilen satranç, anaokulundan itibaren ilkokul 3. sınıfa kadar ders programımızın içinde yer alır.

    Öğrencilerin “görsel ve uzaysal sembolleri kullanarak yapılan düşünme becerilerini” geliştirmeye yönelik yapılan bu ders ile öğrencilerimiz hedeflerine yoğunlaşmayı, mantıksal düşünmeyi, strateji geliştirmeyi öğrenir.

    Bununla birlikte hayal güçlerini kullanıp, inovatif düşünce biçimini benimseyerek sorunları çözmeyi, kararlarını takip etmeyi ve davranışlarının sorumluluğunu almayı öğrenirler. 4. sınıftan itibaren ise kulüp saatleri içerisinde seçmeli olarak yer almaktadır.

  • Her şey bir çizgi ile başlar. Her öğrenci farklı bir renktir. Bu ilke ile hareket ederek öğrencilerimizin yaratıcılıklarını destekliyor ve farklı tekniklerle özgün çalışmalar üretmelerini istiyoruz.

    Görsel Sanatlar dersi, sanat eleştirisi, sanat tarihi, estetik ve uygulama olarak dört disipline dayalı sanat eğitimi olarak çok yönlü işlenir.

    Öğrencilerin ünite bazında yaptıkları çalışmalarda, yaratıcılıklarını ortaya çıkarmaları, edindikleri bilgi ve becerileri kullanmaları beklenir. Öğrencilerimizin bireysel yeteneklerini desteklerken, karma ve kişisel sergiler düzenlemelerine olanak sağlarız.

YENİ NESİL 2000 ORTAOKULU

Eğitim sistemimiz, birbirine zıt gibi görünen davranışları aynı anda benimsemek ve çok yönlü bakış açısını içselleştirmek üzerine kurulu. Hedefimiz ise temel insani değerlere sahip, geleceği şekillendirebileceğine inanan, öz güvenli, öz disiplinli, duygu kontrolü tam, farkındalığı yüksek pırıl pırıl bir nesil yetiştirmek.

Yeni Nesil 2000 eğitim felsefemizde geleceği, çok yönlü dil becerilerine sahip, farklı kültürlerdeki insanlarla iletişim kurabilen, kültürel farklılıkları anlayan ve kültürler arasında köprü kurabilen liderlerin yaratacağına inanıyoruz. Öğrencilerimiz bu anlayışla farklı dillerde konuşabilme yeteneği yanında, kodlama, felsefe, matematik, sanat gibi farklı disiplinlerde de iletişim kurabilme yeteneğine sahip oluyorlar.

  • Türkçe derslerinde, anadiline hakim, kendisini doğru ve güzel ifade edebilen öğrenciler yetiştirmeyi hedefliyoruz.

    Öğrencilerin, yapılandırmacı eğitim doğrultusunda hazırlanan etkinliklere aktif olarak katılmaları ve okumayı zevkli bir alışkanlık haline getirmelerini amaçlıyoruz. Bu doğrultuda dilbilim derslerinin yanı sıra okuduğunu anlama, çözümleme, yazılı anlatım gibi çalışmaları interaktif olarak gerçekleştiriyoruz.

  • Fen Bilimleri derslerinde öğrencilerin kavramları anlamaları ve çevrelerindeki doğal olaylarla ilişkilendirmelerini ve onların yaparak ve yaşayarak bu dersi öğrenmelerini hedefliyoruz.

    Bu anlayış onların bilimsel yöntem becerilerini geliştirme, olaylar arasında neden sonuç ilişkisi kurarak sonuç elde etme, soru sorma, problem belirleyip gözlem yapma, hipotez kurma, veriler toplama, analiz yapma, genellemelere varmaları açısından çok önem taşır.

  • Sosyal Bilgiler derslerinin 4. sınıftan 7. sınıfa kadar hedefi; geçmiş olaylarla günümüz arasında bağlantı kurarak, çağdaş çıkarımlarda bulunmak, yakın çevrede gerçekleşen olayları değişik bakış açılarıyla değerlendirmek, farklı iklim ve coğrafyalarda yaşayan toplumların kültürlerini tanımak, dünyadaki gelişmelerin Türkiye üzerindeki etkilerini kavramak, en eski çağlardan itibaren Türklerin dünya medeniyetine katkılarını öğrenerek, geleceğe giden yolda emin adımlar atmak, kavramları ve terimleri bilerek, günlük hayata aktarımını gerçekleştirmek, araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilmektir.

    8. sınıfta İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ve Vatandaşlık dersi olarak devam eden sosyal bilgiler eğitiminin amacı; Atatürk ilke ve inkılapları ışığında ulusal kültürüne ve değerlerine sahip çıkan, küreselleşen dünyaya ayak uydurabilecek donanımda, erdemli bireyler yetiştirmektir.

  • Matematik dersleri alışageldik öğretme biçimi ve kalıplarından çıkarttırılarak farklı öğrenme biçimlerini destekleyecek çağdaş pedagojik yaklaşımlarla zenginleştirilir.

    Öğrencilerin matematik bilimini sadece “ders” olarak görmeyip, hayatın içinde deneyimleyerek özümsemeleri hedeflenir.

  • Okulumuzda uygulanan çağdaş Fransızca dil eğitimini bir iletişim aracı, bir hayat biçimi olarak görüyoruz. Ortaokulda dil öğretiminin dört ana becerisini -okuma, yazma, dinleme, konuşma- pekiştiren çalışmaları dilbilgisi, yaratıcı drama ve terminoloji eğitimi ile derinleştiriyoruz. Öğrencilerin dili kullanmadaki farkındalığını çeşitli aktivite ve yöntemlerle (Fransızca Tiyatro, Kamplar, Sanat, Fen ve Teknoloji alanı vb.) destekliyoruz.

    Approche Théâtrale metoduyla Fransızca öğrenmeyi sağlayan tiyatro ve onu içeren tüm unsurları birleştiren bir eğitim modeli uyguluyoruz. Bu yaklaşımla, gerçek hayatı canlandırırken öğrencilerimizde kalıcı öğrenmeyi hedefliyoruz.

    5.sınıf itibariyle Fransızca fen ve matematik terminolojisi çalışmaları akademik programda yer alır. Bununla birlikte öğrencilerimizin Fransızca eğitim veren liselere hazırlık sınıfı okumadan geçiş yapmalarını sağlamak amacıyla Sainte Pulchérie Lisesi ile beraber akademik çalışmalar yapıyoruz.

    Tüm öğrencilerimizin 8. sınıfın sonunda, dünyanın bütün eğitim kurumları tarafından onaylanan “DELF” sınavlarına girerek A2+ / B1 sertifikalarına sahip olmalarını hedefliyoruz.

  • İngilizceyi okulumuzda Fransızca ile eşdeğer önem taşıyan bir dil olarak görürüz.

    Küresel çağda çok dilli olmanın önemini bilerek ikinci yabancı dil olarak 3. sınıftan itibaren İngilizce dil eğitimine giriş yapıyoruz. Öğrencilerimizin Cambridge Üniversitesi Young Learners’ seviye sınavlarında en az A2 düzeyinde mezun olmaları hedeflenir.

  • 1.sınıftan 8. sınıfa kadar her yaş seviyesine uygun olarak kodlama; değişen dijital ortamlardaki eğitsel oyunlarla öğretilir. Öğrenciler, sistematik düşünce yöntemini öğrenirken, kullanıcı olmaktan çıkıp ‘üretebilen’ konumuna geçerler.

    STEM ( Science, Technology, Enginering & Mathematics) anlayışını disiplinlerarası bir çalışmayla tüm eğitim programımız içerisinde uyguluyoruz.

    Disiplinler arası eğitimle öğrencilerimizin ilkokuldan ortaokula kadar sistematik düşünmeyi erken yaşta fark ettirmelerini çok önemsiyoruz.

  • Akademik Koçluk Sistemi, öğrencinin akademik ve duygusal gelişimini yakından takip ederek onun zayıf ve güçlü yanları ile ilgili öğrenciye geri bildirim verir. Ona bireysel bir çalışma programı hazırlar.

    Bu sistemde her öğrencinin bir akademik koçu vardır. Koçluk görevini yürüten bu öğretmenler, okul rehberlik birimi ve veli ile işbirliği içerisinde çalışarak etkin bir iletişim sağlar.

  • Bu sınavlar 8.sınıflara yönelik MEB’in uyguladığı “Liseye Geçiş Sınavları”dır. Sınav sadece 8.sınıf konularını kapsar. LGS hazırlık süreci Eylül ayından itibaren başlar.

    Bu sınava yönelik istasyon çalışmaları, etütler, ölçme ve değerlendirme, akademik koçluk uygulamaları, rehberlik ve motivasyon çalışmaları yapılır.

  • Okulumuz 8.sınıf öğrencilerinin LGS haricinde Fransız Liseleri’nin 9.sınıfına doğrudan iç sınavla geçiş hakkı vardır. Bu geçiş iç sınavının içeriği Türkçe ve Fransızca dil yeterliliğini kapsar.

    Öğrencilerimizin, iç sınavda başarılı olabilmeleri için LGS çalışmalarına paralel olarak, Türkçe ve Fransızca derslerinde özel bir program uygulanır. Fransız liselerine iç sınavla geçiş hakkının kullanılması için LGS sınavına girme mecburiyeti vardır.

  • Millî Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu'nun onayı ve önerdiği programa uygun olarak, ortaokulların yabancı dil ağırlıklı sınıf açma yetkisi bulunmaktadır.

    Bu yetkiyi kullanarak, ilgili "yabancı dil ağırlıklı 5. sınıfı" açma kararı almış bulunmaktayız. Bu sınıfa, 4. sınıfı tamamlayan, önceden farklı bir yabancı dilde eğitim almış ve Fransızca öğrenmek isteyen tüm öğrenciler başvurabilirler.

    4. sınıfı başarıyla tamamlamış olan tüm öğrencilere yönelik olarak başlatılan "yabancı dil ağırlıklı 5. sınıf" uygulaması, daha önce hiç Fransızca eğitimi almamış öğrencileri iki yılın sonunda A2 seviyesine ulaştırmayı hedeflemektedir.

    Bu sınıfa başvuran öğrencilerimiz sene kaybı olmadan eğitimlerine devam ediyorlar.

    Yabancı dil ağırlıklı 5. sınıfın yoğunlaştırılmış programı Fransızca’nın farklı yaşlarda hangi yöntem ile öğretilmesi gerektiği konusunda, “Label France Education” kalite belgesine sahip, okulumuzun Fransızca zümresi tarafından belirleniyor.

    Tüm öğrencilerimizin 8. sınıf sonuna geldiklerinde uluslararası Fransızca yetkinlik dil belgesi DELF B1 seviyesine ulaşmaları hedefleniyor.

 5. SINIFLARA FRANSIZCA AĞIRLIKLI
EĞİTİM PROGRAMI UYGULAYAN

YENİ BİR SINIF AÇIYORUZ.

Okulumuzun 5. sınıfına yoğunlaştırılmış
Fransızca programı
ile geçiş yapmanız mümkün.

Millî Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu'nun onayı ve önerdiği programa uygun olarak, ortaokulların yabancı dil ağırlıklı sınıf açma yetkisi bulunmaktadır.

Bu yetkiyi kullanarak, ilgili "yabancı dil ağırlıklı 5. sınıfı" açma kararı almış bulunmaktayız. Bu sınıfa, 4. sınıfı tamamlayan, önceden farklı bir yabancı dilde eğitim almış ve Fransızca öğrenmek isteyen tüm öğrenciler başvurabilirler.

4. sınıfı başarıyla tamamlamış olan tüm öğrencilere yönelik olarak başlatılan "yabancı dil ağırlıklı 5. sınıf" uygulaması, daha önce hiç Fransızca eğitimi almamış öğrencileri iki yılın sonunda A2 seviyesine ulaştırmayı hedeflemektedir.

Bu sınıfa başvuran öğrencilerimiz sene kaybı olmadan eğitimlerine devam ediyorlar.

Yabancı dil ağırlıklı 5. sınıfın yoğunlaştırılmış programı Fransızca’nın farklı yaşlarda hangi yöntem ile öğretilmesi gerektiği konusunda, “Label France Education” kalite belgesine sahip, okulumuzun Fransızca zümresi tarafından belirleniyor.

Tüm öğrencilerimizin 8. sınıf sonuna geldiklerinde uluslararası Fransızca yetkinlik dil belgesi DELF B1 seviyesine ulaşmaları hedefleniyor.

Bilgi ve Kayıt:

Bilgiden yaşam bilgeliğine açılan yolda, çocuklarının hayata doğru bir adım atarak öz güveni yüksek, mutlu ve başarılı bireyler olarak yetişmesini hedefleyen yeni nesil veli adaylarını okulumuza davet ediyoruz.

Sizlerle yüz yüze tanışmak ve okulumuz hakkında sizleri bilgilendirmek bizleri mutlu edecektir.

OKULDA YAŞAM

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi, öğrencilerin okul yaşantısını destekleyerek onların akademik ve sosyal süreçlerine ihtiyaçları dâhilinde kılavuzluk eder. Öğrencilerin, karar verme ve sonuçları konusunda sorumluluk alma sürecinde destekler. Onların yaşadıkları dünyayı anlayabilmelerine ve muhakeme yapmalarına yardımcı olur. Bu ilişki karşılıklı güven ve gizlilik ilkesine dayanır.

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi, okulumuzun oryantasyon çalışmalarını, veli-öğretmen-öğrenci arasındaki ilişkilerini, bireysel ve grup rehberliğini, çeşitli eğitim seminerlerini, öğrenciler için mesleki yönlendirme çalışmalarını yürütmektedir. Yeni Nesil Okulları Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi aylık bir bülten ile velilerimiz ve öğrencilerimizle buluşur.

Yeni Nesil Postası adını taşıyan bu bültende okul içi faaliyetlere, eğitim dünyasının güncel haberleri ile merak edilen pedagojik konulara erişim sağlanmaktadır.

KULÜP ÇALIŞMALARI

4. Sınıftan itibaren öğrenciler kulüp saatlerinde kendi tercihleri doğrultusunda, katıldıkları etkinlikleri yapma olanağı bulurlar.Öğrencilerimizin, kendi istekleri doğrultusunda açılan kulüpler ve yapılan kulüp çalışmaları bilginin deneyime dönüşmesini sağlayarak, sosyal ve kültürel gelişimlerini destekler. 

  • Oyun ve Spor Kulübü

    Masal Anlatımlı Felsefe Kulübü

    Mine Craft Kulübü

    Akıl Oyunları

    Masa Tenisi

    Sihirli Eller Kulübü 

    Sihirli Dokunuşlar Kulübü 

    Le Club de musique en français 

    Jr. Robotik ve Kodlama Kulübü

    Fransızca Masal Kulübü

    Arts Plastiques Kulübü 

    World Capital Cities Kulübü 

    Satranç Kulübü

    Dans

  • Evsel Deneyler Kulübü

    Destination Imagination Kulübü

    Yaratıcı Yazarlık Kulübü

    E-tarih Kulübü

    Ortaokul Kodlama ve Robotik Kulübü

    Spor Kulübü

    Basketbol

    Gitar

    Dans

    Yan Flüt Kulübü

    Fotoğraflarla Hikaye Anlatımı

    World Capital Cities Kulübü

    Gazetecilik Kulübü

    Fransızca Drama Kulübü

ÖĞRENCİ MECLİSİ

Okul Meclisi Seçimleri, öğrencilere demokrasi kavramını benimsemelerine, fikirlerini ifade etme becerisini geliştirmelerine, başkalarının fikirlerine saygı duymalarına ve temel vatandaşlık hakkı olan seçme ve seçilme sürecini deneyimleyip sonuçlarına saygı duymalarına fırsat verir.

İlkokul ve ortaokulda düzenlenen öğrenci meclisi seçimleri heyecanlı ve keyifli bir sürece tanıklık eder. Adaylık, propoganda konuşmaları, afiş çalışmaları gibi okulda yapılan renkli aktivitelerle aday öğrenciler ve seçmenler tatlı bir rekabet ile bir birey olarak demokratik yaşama ilk adımlarını atarlar.

KÜTÜPHANE

Türkçe, Fransızca ve İngilizce kaynakların bulunduğu okul kütüphanesinin amacı, eğitim öğretim programına uygun olarak öğrencilerin gelişen teknoloji ve bilgi toplumunda verimli bir şekilde bilgiye ulaşmalarını sağlamaktır.

Bu doğrultuda kütüphane çalışmaları öğrencilerin, farklı görüş ve düşünceleri üretebilmelerini desteklemek, bireysel kitap okuma alışkanlıklarını geliştirmek ve kütüphaneyi günlük hayatlarının bir parçası haline getirmelerini hedefler. Ayrıca yabancı dil derslerinde kütüphanede uygulanan aktif ve etkin katılımlı çalışmalar da bu hedefi destekler.

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi, öğrencilerin okul yaşantısını destekleyerek onların akademik ve sosyal süreçlerine ihtiyaçları dâhilinde kılavuzluk eder. Öğrencilerin, karar verme ve sonuçları konusunda sorumluluk alma sürecinde destekler. Onların yaşadıkları dünyayı anlayabilmelerine ve muhakeme yapmalarına yardımcı olur. Bu ilişki karşılıklı güven ve gizlilik ilkesine dayanır.

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi, okulumuzun oryantasyon çalışmalarını, veli-öğretmen-öğrenci arasındaki ilişkilerini, bireysel ve grup rehberliğini, çeşitli eğitim seminerlerini, öğrenciler için mesleki yönlendirme çalışmalarını yürütmektedir. Yeni Nesil Okulları Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi aylık bir bülten ile velilerimiz ve öğrencilerimizle buluşur.

Yeni Nesil Postası adını taşıyan bu bültende okul içi faaliyetlere, eğitim dünyasının güncel haberleri ile merak edilen pedagojik konulara erişim sağlanmaktadır.

KÜLTÜR VE SANAT

Öğrencilerimizi, resim, müzik, tiyatro, dans ve edebiyat alanlarında destekliyor ve onlara yeteneklerini ortaya çıkarabilecek aktiviteler sunuyoruz. La Salle de Conférence MUZO’da tüm kültür ve sanat etkinliklerimizi düzenliyoruz. Sergiler açıyoruz.

Her öğrencimizin mutlaka gerek sahne arkasında gerek sahne önünde yapılan etkinliklerde görev almasını istiyor, sanat algıları, özgüven ve kişisel ifade becerilerini geliştirecekleri ve kendilerini ortaya koyabilecekleri disiplinler arası çalışmalar yapıyoruz.

MUZO GÖSTERİ VE KONFERANS SALONU

Okulumuz gösteri ve konferans salonu “MUZO”; törenler, gösteriler, eğitsel etkinlikler için elverişli sahnesi, teknik odası, profesyonel ses ve ışık sistemleri, kulisleri ve fuaye alanıyla hizmet vermektedir. Salonumuz birçok konferans ve sergiye ev sahipliği yapmıştır.

Muzo Konferans Salonu adını, 1922 yılında Cumhuriyet döneminde doğan ve Ulu Önder Atatürk’ün 1.dönem milletvekillerinden Ahmet Lakşe’nin kızı olan, çağdaş bir Türk kadını olarak eğitime ve öğretime önem vermiş şair ve yazar Muzaffer Kaleoğlu’ndan almıştır.

SAĞLIKLI VE GÜVENLİ YAŞAM

Öğrencilerimiz ve çalışanlarımızın olası acil durumlarda güvenliğini sağlamak ve çözüm gerektiren beklenmedik durumlarda koordinasyonumuzu doğru yapabilmek amacıyla oluşturduğumuz acil durum planı bulunmaktadır.

Bu plan doğrultusunda her eğitim öğretim yılında öğrenci, öğretmen ve çalışanlarımızla beraber acil durum tatbikatları düzenlemekte ve görev dağılımlarının bilinçli şekilde hayata geçirilişini sağlamayı hedeflemekteyiz.

  • Yeni Nesil 2000 Okulları olarak Millî Eğitim Bakanlığı yönetmelikleri gereği akredite bir yapı denetim şirketine okul binamızı statik açıdan denetletilmiştir. 2018 yılında yayınlanan Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği’ne (TBDY-2018) göre binamızın beton mukavemet değerlerinin belirlenmesi için karot ve zemin etüdü çalışmaları 2022 yılında tekrar yapılmıştır. Bu verilerle yapılan risk analiz çalışmaları sonucunda daha öncesinde olduğu gibi binamızın güvenli kullanıma uygun olduğu raporlanmıştır.

  • Bulaş Hastalıklar ve Covid 19 ile ilgili dokümana erişmek için lütfen tıklayınız.

  • Deprem acil durum planımız ile ilgili dokümana erişmek için lütfen tıklayınız.

  • Yangında acil durum planına erişmek için lütfen tıklayınız.

YAN HİZMETLER

YEMEK HİZMETİ

Okulumuzun yemek hizmeti bu eğitim öğretim yılı için yapılan sözleşme gereği ISO 9001 ve ISO 22000 belgelerine sahip, konusunda deneyimli olan ve TSE Güvenli Üretim sertifikası almaya hak kazanan Sardunya firması tarafından verilmektedir.

Aylık yemek listeleri; Öğrenci Kurulu üyesi bir öğrenci, Okul Aile Birliği temsilcisi, görevli öğretmenden oluşan yemek kurulu ile taslak mönü üzerinde çalışılarak oluşturulur.

Sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve ikindi kahvaltısı olmak üzere günde 3 öğün beslenme verilmektedir.

GÜVENLİK HİZMETİ

Okulumuzun güvenliği, kamera ve elektronik güvenlik ekipmanları ile desteklenmiş olup, okullarımızda 5188 sayılı Özel Güvenlik Kanunu’na tabi olarak faaliyet gösteren kadrolu 1 Güvenlik Amiri ve 8 güvenlik personeli 24 saat üzerinden görev yapar. Kampüs, kapalı devre kamera sistemleri ile 24 saat izlenir.

ULAŞIM HİZMETİ

Okul Ulaşım Hizmeti, Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinin hükümlerine uymayı taahhüt eden İLKEM Turizm Taşımacılık tarafından sağlanmaktadır.

Yeni Nesil 2000 Okulları servis kullanım yönetmeliği için tıklayınız.

Servis İletişim Sorumlusu : Ali Apaydın

ali.apaydin@ilkemtur.com.tr

OKUL SAĞLIK BİRİMİ

Çalışanlarımıza sağlık hizmeti vermektedir. Okul reviri çalışmalarını temelde ilk tanı/tedavi ve koruyucu hizmetlerin sunulduğu bir anlayışla yürütür.

Hastalıklardan korunmak için gerekli önlemlerin alınması, sağlıklı okul yaşamının sağlanması ve sürdürülmesine yönelik hizmetleri yerine getirir.  Öğrenci, revire geldikten sonra değerlendirilir ve gerekli müdahale(ler) yapılır. Eğer ağızdan ilaç uygulanması gerekiyorsa veli aranarak onay istenir. 

OKUL ÜCRETLERİ ve KAYIT

  • Sınıf Düzeyi Eğitim Ücreti

    3 Yaş, 4 Yaş, 5 Yaş 299.500,00 TL +KDV

    ……………………………………………

    Yemek Hizmeti Ücreti (Yıllık)

    Sabah, Öğle ve İkindi 72.000,00 TL + KDV

    ….

    Yukarıdaki ücret tablosu 2024-2025 eğitim öğretim yılı için geçerlidir.

    Kesin Kayıt Dönemi 1 Mart - 29 Mart 2024 tarihleri arasındadır.

    Öğrencilerimizin 8 Şubat – 29 Şubat 2024 tarihine kadar yapılan kayıt yenilemelerinde %3 erken kayıt indirimi yapılır..

    Okul öncesinde, 3, 4, 5 yaş gruplarına eğitim ve öğretim hizmetleri verilmektedir. Veli görüşmesi ve öğrenci tanıma çalışması ile kayıt alınır.

  • Sınıf Düzeyi Eğitim Öğretim Ücreti

    1. ve 5. Sınıflar 363.285,00 TL + KDV

    2. ve 6. Sınıflar 275.350,73 TL + KDV

    3. ve 7. Sınıflar 256.287,98 TL + KDV

    4. Sınıflar 222.995,95 TL + KDV

    8.Sınıflar 232.552,81 TL + KDV

    …………………………………………

    Yemek Hizmeti Ücreti (Yıllık)

    Sabah, Öğle ve İkindi 72.000,00 TL + KDV

    Yukarıdaki ücret tablosu 2024-2025 eğitim öğretim yılı için geçerlidir.

    Kesin Kayıt Dönemi 1 Mart - 29 Mart 2024 tarihleri arasındadır.

    Öğrencilerimizin 8 Şubat – 29 Şubat 2024 tarihine kadar yapılan kayıt yenilemelerinde %3 erken kayıt indirimi yapılır..

    1.sınıfa tanıma çalışması ile, 2., 3., 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıflara Fransızca dil kazanımları ve akademik hedefler doğrultusunda kontenjan dahilinde sınavla öğrenci alınır.

  • 1) Peşin Ödeme:

    Peşinat + Peşin (%3 indirim)

    Erken Kayıt Döneminde 39.962,00 TL peşinat + Kalan bakiye (eğitim + yemek) 31 Mayıs 2024 tarihine kadar tahsil edilir. Bu seçenekte eğitim ücretine %3 indirim uygulanır.

    2) 4 Eşit Taksit:

    Peşinat + 4 Eşit Taksit

    Başlangıç - Bitiş Tarihleri: 13 Mayıs 2024 – 13 Ağustos 2024- 13 Kasım 2024 - 13 Şubat 2025

    3) 11 Eşit Taksit:

    Peşinat + 10 Eşit Taksit

    Başlangıç- Bitiş Tarihleri: 13 Mayıs 2024- 13 Şubat 2025

    1. Peşinat tutarı 39.962,00 TL dir.

    2. Erken Kayıt Dönemi içerisinde peşinat tutarı olan 39.962,00 TL ödenir. Bu indirim kesin kayıt döneminde velinin okula bizzat gelerek gerekli belgeleri imzalaması halinde toplam eğitim ücreti üzerinden %3 erken kayıt indirimi olarak uygulanır. Aksi takdirde uygulanmaz.

    3. İndirim uygulaması ancak kesin kayıt işlemlerinin tamamlanması halinde geçerlidir.

    4. (*Kayıt için gerekli belgeler: Öğrenci fotoğrafı, veli ve öğrenci kimlik örneği, veli ve öğrenci ikametgâh kaydı, veli uzlaşma sözleşmesi, ödeme planı, MEB tarafından uygulanacak uzaktan hibrid – yüz yüze eğitim seçeneklerine uymayı kabul, KVKK ile ilgili evraklar vb.)

    5. Erken kayıt döneminde peşinat tutarı ödendikten sonra 31 Mayıs 2024 tarihine kadar bakiye ücretinin tamamının peşin ödenmesi halinde, bakiye eğitim ücretine ayrıca %3 peşin ödeme indirimi uygulanır. Peşin ödemeler banka havalesi olarak yapılır.

    6. Yemek ücreti̇; sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve ikindi kahvaltısını kapsamaktadır. Bu öğünler bir bütün olarak satın alınır. Yemek ücreti eğitim ücretine dahil değildir. (Kesin kayıt işlemlerinden sonra yemek şirketinin sonradan uygulayacağı muhtemel artışlar öğrenci yemek ücretine ayrıca yansıtılır.)

    7. KDV oranı yürürlükte bulunan mevzuat gereğince %10’dur. Bu oranda devletin ileride yapacağı artırım ya da indirimlerin yasanın yürürlük tarihinden itibaren ücretlere aynen yansıtılır.

  • Kardeş İndirimi:

    Okulda okunan süre boyunca kardeş indirimi %5 olarak uygulanır.

    Mezun İndirimi:

    Sainte Pulchérie Fransız Lisesi ve Yeni Nesil 2000 Okullarından mezun velilerin çocuklarına %5 indirim uygulanır. Belge ibrazı gereklidir

  • Kayıt ve Ücret Ödeme İşlemleri

    1. 2024 - 2025 eğitim öğretim döneminde %3 erken kayıt indiriminden faydalanmak isteyen velilerimiz 39.962,00 TL peşinat tutarını 08 Şubat 2024 – 29 Şubat 2024 tarihleri arasında okul muhasebe birimine gelerek veya mail order yoluyla kredi kartıyla ödeyebilir. Aşağıda ayrıntıları verilen banka hesabına havale veya eft yoluyla ödemelerini yapabilir.

    Alıcı Adı: Sainte Pulchérie Mez. Öğr. Eğt. ve Sağlık Vakfı İlköğretim Okulu İktisadi İşletmesi

    Türkiye İş Bankası Akatlar Şubesi IBAN NO TR39 0006 4000 0011 1200 5945 94

    Deniz Bank Zincirlikuyu Şubesi IBAN NO TR80 0013 4000 0071 1890 8000 01

    2. 8 Şubat 2024 – 29 Şubat 2024 arasında erken kayıt tarihi sona erer. Takiben 1 Mart 2024 – 29 Mart 2024 tarihleri arasında tüm sınıf seviyelerine ait kesin kayıt işlemleri yapılır. Bu tarihler arasında okulumuzda görevli banka yetkilileri aracılığıyla Türkiye İş Bankası Akatlar Şubesinde veli adına öğrenci hesap açılması ve gerekli evrakların imzalanması, taksitli ödemeler için ödeme planının oluşturulması halinde kayıt işlemi gerçekleşmiş sayılır.

    3. 2024 – 2025 Eğitim öğretim döneminde ilave %3 peşin ödeme indiriminden faydalanmak isteyen velilerimizin peşinat ödemesini takiben en geç 29 Mart 2024 tarihine kadar okula gelerek nihai kesin kayıt formlarını (*gerekli belgeler) tamamlayıp, bakiye eğitim ücretini yukarıda ayrıntıları verilen banka hesabına havale veya eft yoluyla 31 Mayıs 2024 tarihine kadar ödemeleri gerekir.

    4. Peşinat ödemesi ve kesin kayıt formlarının imzalanmasını takiben taksitli ödeme yapacak olan velilerimiz, eğitim ve yemek ücretlerinin ödemesini Türkiye İş Bankası Akatlar Şubesi’nde kendi adlarına açtıracakları okul ek hesabından okulun hesabına otomatik olarak yapılmasını sağlamak durumundadır.

    5. Kesin kayıt işlerinin 29 Mart 2024 tarihi saat 16.00’e kadar tamamlanması gereklidir. Aksi takdirde erken kayıt veya peşin ödeme indirimleri uygulanmaz.

    6. Tüm sınıf seviyelerine ait kesin kayıtlar, 1 Mart- 29 Mart 2024 tarihlerinde hafta içi saat 09:00-16:00 arasında, okulumuz Bahçeköy Binası muhasebe bölümünde gerçekleştirilir.

    7. Okul tarafından açıklanan kayıt takvimine göre kayıtlarını yenilemeyen öğrencilerin yerine dışarıdan kontenjan dahilinde öğrenci̇ alınır.

    8. Erken kayıt tarihlerinde kayıt yenilemesi yapan öğrencilerimiz, kayıt işlemlerini tamamlamadıkları takdirde indirim haklarını kaybeder.

    9. Önceki döneme ait eğitim, yemek, kitap vs. ücreti borçları olan öğrencilerin kayıt yenilemeleri yapılmaz.

    10. Ödeme planı ödeme seçenekleri doğrultusunda yapılacaktır. Kesin kayıt işlemini kesin kayıt döneminde tamamlamayan öğrenciler tüm indirim ve kayıt haklarını kaybeder.

    11. Vakıf yönetimimizin alacağı indirim veya teşvik kararlarının uygulanması haklarımız mahfuzdur.

    12. Okul kayıt takvimi ve ödeme koşulları indirim oranları da dahil olmak üzere 2024 – 2025 eğitim öğretim dönemi için geçerlidir.

  • Yüz yüze ve çevrimiçi görüşme talebiniz için kayıt kabul biriminden randevu alabilirsiniz.

    e-posta : kayitkabul@yeninesil.k12.tr

    Telefon : (0212) 263 78 46

  • GENEL BİLGİLER

    Yeni Nesil 2000 Okulları bir vakıf okulu mudur?

    Evet. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak kurulan Yeni Nesil 2000 Okulları Sainte Pulchérie Mezunları Öğretim ve Eğitim Sağlık Vakfı’nın okuludur.

    Ücret politikanız nedir?

    Okul ücretleri; MEB Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliği’nin ilgili maddeleri doğrultusunda Mayıs ayı sonuna kadar belirlenir ve kamuoyuna açıklanır.

    Erken kayıt indirimi var mı?

    Evet. %3 oranında Erken Kayıt Dönem İndirimimiz vardır. Bu indirim belirlenen peşinat tutar miktarının ödenmesi ve kesin kayıt dönemi olarak belirlenen tarihlerde velinin okula bizzat gelerek gerekli belgeleri imzalaması halinde toplam eğitim ücreti üzerinden uygulanır. Aksi takdirde uygulanmaz.

    Özel indirimler ve burs imkanları var mıdır?

    Vakfımızın belirlediği özel indirimler kardeş indirimi (%5) ve Sainte Pulchérie Fransız Lisesi mezun veli indirimi (%5) olarak belirlenmiştir.

    Kesin kayıt sonrasında öğrenci kaydını almamız durumunda, ücret iadesi politikanız nedir?

    MEB Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliği’nin ilgili maddeleri doğrultusunda öğretim yılı başlamadan önce kayıtların iptal edilmesi durumunda eğitim öğretim ücretinin %10’u dışındaki kısım iade edilir. Öğretim yılı başladıktan sonra kayıtların iptal edilmesi durumunda ise %10 kesinti yapılır ve öğrencinin okula devam ettiği gün sayısının bedeli tahsil edilir.

    Fransızca dışında ikinci yabancı dil seçenekleri nelerdir?

    İngilizcedir. 3. sınıf itibari ile başlar.

    Sınıfları oluştururken nelere dikkat ediyorsunuz?

    Öğretmenlerimiz ve idari sorumlularımız; öğrencileri sosyal, duygusal ve akademik gelişim, kız-erkek sayıları, arkadaş ilişkileri gibi farklı kriterlere göre değerlendirerek sınıfları oluşturur.

    Yeni Nesil 2000 Okulları’na hangi seviyelerden öğrenci alınır?

    Okul öncesi, 1. ve 2.sınıfa tanıma çalışması ile, 3., 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıflara Fransızca dil kazanımları ve akademik hedefler doğrultusunda sınavla kontenjan dahilinde öğrenci alınır.

    Yeni Nesil 2000 Okulları’nda günlük akış nasıldır?

    Öğrencilerimiz 7:30 itibarıyla okula gelmeye başlarlar. İlkokulda dersler 8:15’te başlar ve 15:25’te biter, servislerin okuldan hareket saati 15:30’dur.

    Okulun kahvaltı, öğle yemeği ve ikindi beslenmeleri nasıl belirlenir?

    Menüler Okul Aile Birliği, diyetisyen, yemekhane, öğrenci ve öğretmen temsilcilerinden oluşan Sağlıklı Beslenme ve Yaşam Komitesi’nin aylık toplantılarında belirlenir ve duyurulur. Anaokulu, ilkokul ve ortaokulda öğrencilerimize sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve ikindi beslenmesi verilir. Okulumuzda, güvenilir ve tescilli markaların ürünleri kullanılmaktadır.

    Okuldaki sağlık hizmeti nasıl sunulmakta?

    Okul reviri çalışmalarını temelde ilk tanı/tedavi ve koruyucu hizmetlerin sunulduğu bir anlayışla yürütür. Hastalıklardan korunmak için gerekli önlemlerin alınması, sağlıklı okul yaşamının sağlanması ve sürdürülmesine yönelik hizmetleri yerine getirir. Öğrenci, revire geldikten sonra değerlendirilir ve gerekli müdahale(ler) yapılır. Eğer ağızdan ilaç uygulanması gerekiyorsa veli aranarak onay istenir.

    Ebeveynlerin Fransızca dilini bilmemesi öğrencinin öğrenme sürecini etkiler mi?

    Hayır kesinlikle etkilemez. Öğrenciler her zaman öğretmenlerinin takibindedir. Sınıf ortamında ve okulda yapılan tüm zihinsel, fiziksel ve bilişsel çalışmalar dil öğrenme sürecini kolaylaştırır ve destekler.

    K12 Portalı nedir?

    K12 okulumuzun kullandığı iletişim ağı portalıdır. Akademik sürecin aktif bir şekilde sürekliliğini sağlayabilmek için ev çalışmaları, gelişim raporları, sorumluluklar ve bildirimler bu sistem üzerinden yürütülür.

    Uzaktan Eğitiminizi hangi platform üzerinden yapmaktasınız?

    Microsoft Teams uygulamasını kullanmaktayız. Uzaktan eğitim ile detaylı bilgilere web sitemizden ulaşabilirsiniz.

    Okula ulaşım hizmeti var mı?

    Evet. Okula ulaşım hizmeti, Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinin hükümlerine uymayı taahhüt eden İlkem Turizm Taşımacılık tarafından sağlanmaktadır.

    Pandemi sürecinde ilgili nasıl önlemler aldınız?

    Okulumuz, Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı işbirliğince gerçekleştirilen “Temiz Okul, Sağlıklı Okul” projesi kapsamında “Beyaz Bayrak” ile ödüllendirilmiştir. Ayrıca Pandemi sürecinde Sağlık Bakanlığı ve İlçe Mili Eğitim tarafından yapılan habersiz yapılan denetimlerden mükemmeliyetle geçen okulumuz ve Türk Standartları Enstitüsünün onayladığı “Okulum Temiz Belgesi”ni almıştır.

    OKUL ÖNCESİ -

    Okul öncesinde hangi yaş grubu aralıklarına hizmet vermektesiniz?

    Okul öncesinde, 3, 4, 5 yaş gruplarına eğitim ve öğretim hizmetleri verilmektedir.

    Yeni Nesil 2000 Okulları okul öncesinde öğrenci kabulü nasıl gerçekleşmektedir?

    3 ve 4 yaş grupları için veli görüşmesi ve öğrenci tanıma çalışması yapılır. Sonrasında kesin kayıt sürecine geçilir.

    Anasınıfından ilkokula geçiş prosedürü nedir?

    Yeni Nesil 2000 Okulları okul öncesi hazırlık sınıfını tamamlayan öğrenciler İlkokula devam hakkı vardır. Kontenjan önceliği anaokulundan gelen öğrencilere ayrılmıştır.

    Okul öncesinde ev çalışmaları var mıdır?

    4 ve 5 yaş gruplarında öğrencilerin okul dışında da öğrenen olduğunu hissedebileceği yaş özelliklerine uygun ev çalışmaları verilir. Bu çalışmalarla hafta sonu ve dönemsel tatilleri kapsar. Amacımız öğrencimize, öz disiplin becerilerinin (sorumluluk, zaman yönetimi, iyi çalışma alışkanlıkları gibi) kazandırılması ve aile etkileşiminin gerçekleştirilmesidir.

    Rehberlik çalışmalarının kapsamı nedir?

    Anaokulu psikoloğu, öncelikle öğrencinin kendisini ve çevresini tanımasına yardımcı olur. Okul yaşantıları boyunca çocukların problem çözme becerilerini kazanması, kendini gerçekleştirmesi, karar verme ve uyum sağlama yeteneğini geliştirmesi, bedensel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimini sağlıklı olarak gerçekleştirmesine katkıda bulunur. Ayrıca anaokulu psikoloğu, her çocuğun düzenli gelişim takiplerini yapar, varsa normal dışı gelişmelerin erkenden tespit edilmesine yardımcı olurken aileyi bu doğrultuda bilgilendirip yönlendirerek öğrenciye okul ortamında mümkün olan desteği sağlar.

    İLKOKUL & ORTAOKUL

    İlkokul/Ortaokulda etüt var mı?

    İlkokul/Ortaokul etüt çalışmaları “akademik destek programı” olarak adlandırılır. Okul sonrası yürütülen bu çalışmalar 15.30-16.15 arasında gerçekleştirilir.

    İlkokul/Ortaokul kulüp çalışmalarının kapsamı nedir?

    Öğrencilerimizin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda çeşitli sosyal etkinlikler ile gelişimlerini tamamlamaları, eğitim uygulamalarımızın çok önemli bir parçasıdır. Bu kulüplerimiz öğrencilerimize bilişsel, sosyo-duygusal ve fiziksel gelişimlerini destekleyecek şekilde planlanan bilim, sanat, spor, teknoloji ve sosyal sorumluluk alanlarındaki farklı yapılardan oluşur.

    İlkokul/Ortaokulda spor aktivite çalışmaları nasıldır?

    Ortaokulda, farklı branşlarda kulüp çalışmaları ve okul spor takımları antrenmanları yapılır. Öğrencilerimiz ilgi alanlarına göre isterlerse yürütülen kulüplerden birini seçerler.

    Yabancı dil kazanımlarını hangi uluslararası sınavlarla ölçüyorsunuz?

    Öğrencilerimizin dil yeterliliklerini Fransızca için uluslararası DELF seviye sınavlarıyla, İngilizce için uluslararası Cambridge Young Learners seviye sınavlarıyla ölçüyoruz.

    İlkokul/Ortaokulda ev ödevi politikası nedir?

    Çocuğun okul dışında da öğrenen olduğunu hissedebileceği yaş özelliklerine uygun farklı yapılandırılmış ev ödevleri verilir. Bu çalışmalarla öğrencimize, öncelikle öz disiplin becerilerinin (sorumluluk, zaman yönetimi, iyi çalışma alışkanlıkları gibi) kazandırılması esas alınırken aile etkileşimli olması önemsenir.

    Rehberlik çalışmalarının kapsamı nedir?

    İlkokul/Ortaokul Rehberlik ve Psikolojik Danışma bölümü gelişimsel ve önleyici rehberlik yaklaşımı çerçevesinde, öğrenciye özgü, öğrencinin gelişiminin hızında ve bir program dahilinde öğrencileri destekler. Okulumuzda yürütülen rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri genel olarak, öğrencin kendini daha iyi tanıması, kişisel özelliklerinin farkında olması, kendisine açık olan fırsatları ve seçenekleri tanıması, kendisi için gerçekçi kararlar alabilmesi, potansiyelini geliştirebilmesi, karşılaştığı engel ve sorunlara karşı uygun baş etme becerileri gösterebilmesi, riskli yaşam olaylarına karşı güçlenmesi ve çevresine uyum sağlayabilmesi için yürütülen psikolojik destek hizmetleridir. Tüm bu amaçları gerçekleştirmek için yıllık bir programa bağlı olarak bireysel ve grup çalışmaları ile öğrenci, öğretmen, aile ve okulun diğer bileşenlerine ulaşılır.

    Ortaokuldan liseye geçiş prosedürü nedir?

    8.sınıflar MEB’in uyguladığı “Liseye Geçiş Sınavları”na girerek istedikleri liselere geçiş yaparlar. Okulumuz Francophone bir okul olduğu için 8.sınıf öğrencilerimiz LGS haricinde Fransız Liseleri’nin 9.sınıfına doğrudan iç sınavla geçiş hakkına sahiptir. Bu geçiş iç sınavının içeriği Türkçe ve Fransızca dil yeterliliğini kapsar.

    Mezun öğrencilerimizin yerleştikleri okulları görmek için lütfen tıklayınız.

    LGS (Lise Geçiş Sınavları) için nasıl bir çalışma uyguluyorsunuz?

    MEB’in uyguladığı “Liseye Geçiş Sınavları”yla ve sadece 8.sınıf konularını kapsar. LGS hazırlık süreci Eylül ayından itibaren başlar. Bir yıl boyunca bu sınava yönelik istasyon çalışmaları, etütler, ölçme ve değerlendirme, akademik koçluk uygulamaları, rehberlik ve motivasyon çalışmaları yapılır.

    Fransız Liseleri’ne doğrudan geçiş hakkı var mı?

    Evet. Bu sınavlar 8.sınıflara yönelik MEB’in uyguladığı “Liseye Geçiş Sınavları”dır. Sınav sadece 8.sınıf konularını kapsar. LGS hazırlık süreci Eylül ayından itibaren başlar. Bu sınava yönelik istasyon çalışmaları, etütler, ölçme ve değerlendirme, akademik koçluk uygulamaları, rehberlik ve motivasyon çalışmaları yapılır.